Min träning

Jag har aldrig varit tjock. Så jag kan inte påstå att jag har haft problem med vikten åt det hållet. Däremot tvärtom. Jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt. För två år sedan så vägde jag 42 kg. Jag hade inga armar och knappt något fett på kroppen. Just för tillfället så jobbade jag inom äldreomsorgen och som de flesta kanske vet så är det ofta tunga lyft. Jag började märka att jag inte orkade med och lyfta lika mycket som de andra.

Så jag bestämde mig för att börja springa och motionera. Någon kunskap om träning hade jag inte i och med att jag trodde att jag skulle bygga muskler genom att börja springa. Så mycket jag sprang och till den maten som jag åt så dröjde det inte lång tid innan jag gick ner mer i vikt och till slut började bli yr.

Så mycket problem okunnighet kan skapa!

Till slut så stötte jag på en vän som fick mig att öppna upp ögonen för gymmet. Jag hade alltså aldrig kommit på tanken själv att gå och träna. Jag provade på en testomgång och jag fastnade med en gång. Detta var i januari 2010. Till en början så gick jag 2-3 gånger i veckan och så smått började jag märka att detta var något jag var bra på. Min kropp byggde fort muskler och jag gick upp i vikt och jag blev allt mer intresserad av kost, motion, träning och ett nyttigt liv. Jag googlade runt på olika hemsidor och bloggar och köpte de flesta träningstidningar jag kom åt. Jag ville lära mig så mycket som möjligt!

Sedan succsessivt så började jag öka på träningen i och med att jag hade högre mål. Nu ville jag bli riktigt vältränad.

Jag har äntligen lyckas gå upp i vikt och jag väger nu 50 kg. (En vikt jag aldrig har vägt förut)


Ett stort problem som jag märkt nu när man tränar så hårt är att man går och äter hela tiden. Jag är konstant hungrig. Jag tror det är det som påverkat mitt illamående. I och med att jag inte vill gå ner i vikt så är det lika bra att äta hela tiden. Jag försöker att äta sådana saker som håller hungern borta länge. Så som havregrynsgröt tillexempel.

Gym är nog det bästa som hänt mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0