God morgon

Igårkväll blev det lite kvällscardio istället. Orkade inte sitta hemma själv så jag gav mig ut på en kvällspromenad i ganska bra tempo istället. Benen fick verkligen jobba igår. Ja någon powerwalk imorse blev det ju förstås inte. Jag förstår inte varför jag är så trött, :( 

Funderar på att lägga in lite mer löppass i veckan. Under en månads tid så har jag testat och springa en gång i veckan. Jag vet inte om det handlar om att jag fått bättre kondition eller om jag har fått någon teknik i hur jag ska springa för att göra det skoj. Men när jag springer så lyckas jag springa på utan att varje fotsteg är en plåga. Jag kan också trycka ifrån och det är en underbart befriande känsla att bara kunna springa och inte jogga som jag alltid gjort innan.

Jag känner mig oövervinnlig.

Så nu ska jag nog lägga in två stycken löppass i veckan.
Något i stil med

Måndag: Gym
Tisdag: Gym
Onsdag: Löpning
Torsdag: Gym
Fredag: Gym
Lördag: Löpning
Söndag: Vilodag

Jag får testa och se vad min kropp tycker om detta upplägg.

Man måste lyssna på kroppen annars kan man lika gärna lägga ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0